dimarts, 8 d’abril del 2008

El corazón helado-Almudena Grandes


Álvaro comença a estirar i estirar el fil dels secrets de la seva família el mateix dia que mor el seu pare, la bola es fa cada cop més grossa...

Un llibre que té tot el que es pot demanar: Una història emocionant, la guerra civil vista des dels dos bàndols, els personatges tan ben desenvolupats, te'ls creus tots des del primer moment.. Amor, odi, mentides, traicions i una dosi d'intriga i misteri que fa que no el puguis deixar...realment per a mi una obra mestra.
A més, crec que haurien de llegir-lo els joves: la guerra, la postguerra, l'exili... inspirat en històries reals, tal i com explica la mateixa autora. Aquesta vegada Almudena Grandes s'ha superat a ella mateixa. He llegit tot el que ha publicat, i aquesta novel·la és per a mi la millor. És el primer llibre (i n'he llegit uns quants...) que m'ha fet plorar, impressionant.
Excel·lent, Almudena és la reina de l'adjetiu, però també de la passió, del sentimient pur, i la història que ho lliga tot de la Raquel i l'Álvaro, que he vist que molta gent la critica per que la troben molt exagerada, doncs jo me la crec. Inclús he pogut sentir la desesperació, de fet jo també em vaig enamorar de l'Álvaro al llegir l'obra...

Gràcies Almudena! El retrat de l'època, també magnífic !!! Per a mi, altament recomanable.