diumenge, 14 de setembre del 2008

I més d'estiu...Quisiera que alguien me esperara en algún lugar


"Vull que sigui fàcil de llegir allò que m'ha costat tant d'escriure".

En la mateixa entrevista on vaig conèixer aquesta autora, Anna Gavaldà, un boom en la literatura francesa dels últims anys, vaig flipar amb la seva teoria de la taronja: "Si ens imaginem que el món és una taronja, només l'espai de la petita etiqueta que porta és la gent que menja cada dia i sap llegir; i una desena part d'aquesta etiqueta és la gent que a més a més estima i és corresposta". Davant d'aquest panorama vaig decidir empassar-me aquest recull de relats que va ser la seva presentació mundial a final dels anys 90. Un món de sensacions, sentiments que a vegades costa tant de descriure en paraules, ella ho fa magistralment. Una història sobre un mòbil que sona en el moment menys oportú, o un embaràs, o l'enamorament d'un rocker curtit, o uns joves de l'alta societat que es pensen que són immunes a tot... Val la pena no perdre-se-la. Més endavant al 2004 es va publicar "Juntos, nada más", història que ha estat portada al cinema i molt valorada per la crítica.

Ara acaba de publicar "el consol", que ja és el llibre més venut a França amb diferència. Jo ja el tinc...